Τέμπη: Οι μηνύσεις, οι εξελίξεις και η προανακριτική επιτροπή
Εβδομάδα εξελίξεων αναμένεται να είναι αυτή που διανύουμε στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών.
Συγγενείς των θυμάτων κατέθεσαν στην Αντιεισαγγελέα Λάρισας σχετικά με τη μήνυση που είχαν υποβάλλει σε βάρος του Εφέτη Ανακριτή, ο οποίος ερευνά το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών.
Το κατώφλι της Αντεισαγγελέως Πρωτοδικών Λάρισας πέρασαν νωρίς το πρωί της Δευτέρας η Πρόεδρος Συλλόγου θυμάτων των Τεμπών Μαρία Καρυστιανού, καθώς και συγγενείς θυμάτων, οι οποίοι κατέθεσαν σχετικά με την μήνυση που είχαν υποβάλλει σε βάρος του εφέτη ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών και όπως ισχυρίζονται δεν ενσωμάτωσε στη δικογραφία 649.000 αρχεία.
Επίσης καταγγέλλουν τον εισαγγελικό λειτουργό πως με δική του εντολή καταστράφηκε πολύτιμο βιολογικό υλικό από θύματα, το οποίο θα μπορούσε να συνδράμει αποφασιστικά στο να λάμψει η αλήθεια.
O Σωτήρης Μήτσκας, πατέρας της Ιφιγένειας ανέφερε: «Να μας δείξει επιτέλους τα βίντεο ο κ. Μπακαΐμης γιατί τα βίντεο υπάρχουν».
Ο Παύλος Ασλανίδης, με εξώδικη αίτηση του ζήτησε από τον ειδικό εφέτη ανακριτή να κληθούν ως μάρτυρες οι 171 τραυματίες της μοιραίας σύγκρουσης. Πρόκειται για:
56 βαριά τραυματίες
115 ελαφρύτερα τραυματισμένοι
Στα τέλη της εβδομάδας θα απολογηθεί διευθυντικό στέλεχος της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών, η οποία κατηγορείται σε βαθμό κακουργήματος για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και για άλλα πλημμελήματα και έχει λάβει ήδη δύο προθεσμίες προκειμένου να απολογηθεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, στο εδώλιο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Λάρισας, στις 11 Ιουνίου θα καθίσουν ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ, αλλά και ο εκπρόσωπος της ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης, μετά την αποστολή βίντεο από άλλο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης από εκείνον που ζήτησε ο εφέτης ανακριτής.
Προανακριτική επιτροπή
Εκτός προανακριτικής για τα Τέμπη, ζήτησε να βρεθεί ο βουλευτής της ΝΔ Δημήτρης Καλογερόπουλος, για λόγους υγείας, και μάλιστα στο «παρά πέντε» της διαδικασίας καθώς η πρώτη συνεδρίαση έχει προγραμματιστεί για αύριο Τρίτη 18 Μαρτίου στις 10 το πρωί.
Ειδικότερα, ο κ. Καλογερόπουλος ζήτησε να αντικατασταθεί από την προανακριτική για το δυστύχημα στα Τέμπη και πιο συγκεκριμένα, για τον Χρήστο Τριαντόπουλο, αναφέρουν οι πληροφορίες. Κατά πηγές, ο ίδιος ενημέρωσε την κοινοβουλευτική ομάδα όταν δεν μπορεί να συμμετάσχει, καθώς θα υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση.
Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Καλογερόπουλος ήταν ο αντικαταστάτης του βουλευτή της ΝΔ Καρδίτσας Γιώργου Κωτσού, που είχε δηλώσει αντίστοιχα προσωπικό κώλυμα. Αντικατάστριά του θα είναι η βουλευτής Καστοριάς, Μαρία Αντωνίου.
Η αναπληρώτρια εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Νατάσα Γκαρά, έκανε σχόλιο για τις πρόσφατες αντικαταστάσεις στην προανακρτική για τα Τέμπη. «Παραίτηση στην παραίτηση, αντικαταστάσεις και αρνήσεις στην προανακριτική για τα Τέμπη. Είναι προφανές ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν βρίσκει πρόθυμους για μία ακόμη συγκάλυψη. Για μία ακόμη ”κακή στιγμή” του Κοινοβουλίου. Ό,τι κι αν σχεδιάζουν, δεν θα τους περάσει. Ό,τι κι αν κάνουν, η αλήθεια θα λάμψει».
Εντοπίστηκε ξυλόλιο στα συντρίμμια – Νέα ηχητικά ντοκουμέντα
Όπως αποκαλύπτει το MEGA, τον Μάιο του 2024 έγιναν δειγματοληψίες από τις φορτάμαξες και τις λαμαρίνες και 25 δείγματα απεστάλησαν στο Χημείο του Κράτους για ανάλυση.
Κατόπιν αποκαλύφθηκε πως έχει βρεθεί ξυλόλιο σε επτά από αυτά τα 25 δείγματα:
Στο υλικό από το εξωτερικό της 2ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου
Στο υλικό από το εξωτερικό της 1ης ηλεκτράμαξας του εμπορικού τρένου
Σε υαλοβάμβακα από την 1η ηλεκτράμαξα του εμπορικού τρένου
Σε υλικό από τον κινητήρα της ηλεκτράμαξας του επιβατικού τρένου
Στο έδαφος βόρεια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης
Στο έδαφος νότια στη βάση του τοίχου αντιστήριξης και
Στο έδαφος στη βάση του ανατολικού επικλινούς των ραγών
Νέα ηχητικά ντοκουμέντα: Έστελναν τρένα ανάποδα στα τυφλά
Τα νέα ηχητικά ντοκουμέντα που φέρνει στο φως αποκλειστικά το MEGA αποτυπώνουν το χάος που επικρατούσε στην διαχείριση κυκλοφορίας των τρένων.
Σταθμάρχης: Το 63 το άκουσες πουθενά;
Σταθμάρχης: Είναι στη Σίνδο.
Σταθμάρχης: Στη Σίνδο; Εντάξει, ωραία θα το στείλω κι αυτό.
Σταθμάρχης: Έγινε.
Σταθμάρχης: Ντάξει; Την ίδια διαδικασία, το νου μας.
Σταθμάρχης: Ναι.
Η επιβατική αμαξοστοιχία 63 ταξιδεύει αλλά οι σταθμάρχες λειτουργούν στα «τυφλά», υπολογίζοντας, στο περίπου, πού μπορεί να βρίσκεται.
Σταθμάρχης: Το 63 λέω που είναι;
Σταθμάρχης: Το 63 δεν ξέρω, ούτε στο Πλατύ δεν πρέπει να είναι ακόμα.
Σταθμάρχης: Α δεν έφτασε διασταύρωση εκεί;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι, όχι
Η επικοινωνία ανάμεσα στους σταθμάρχες συνεχίζεται. Το τρένο γεμάτο επιβάτες βρίσκεται στις γραμμές και ο σταθμάρχης της Λάρισας επικοινωνεί με άλλο συνάδελφό του για να μάθει πού βρίσκεται.
Ταυτόχρονα όμως, έχει να διαχειριστεί άλλα δύο υπεραστικά, το ένα εκ των οποίων έχει μείνει στη Ζάχαρη και στέλνει μηχανή για να το παραλάβει.
Σταθμάρχης: Έλα, έρχεται σε εσένα το 63;
Σταθμάρχης: Ναι έρχεται.
Σταθμάρχης: Α, ωραία, το σταματάς έτσι;
Σταθμάρχης: Ναι, ναι, ναι.
Σταθμάρχης: Το 2594 τι κάνει;
Σταθμάρχης: Ε θα το τραβήξω πίσω εγώ.
Σταθμάρχης: Εντάξει.
Σταθμάρχης: Πάει μηχανή. Άστο αυτό μη σε απασχολεί. Εσύ κοίτα το 2696, όπως πέρασε το 60. Το 63 το μουλαρώνεις εκεί.
Σταθμάρχης: Ναι, ναι , ναι.
Σκόρπιες εντολές
Οι επικοινωνίες μεταξύ των σταθμαρχών δεν έχουν τέλος. Ταυτόχρονα μάλιστα, φαίνεται πως παίρνουν και εντολές από προϊστάμενο, οι οποίες, όμως, είναι ανεφάρμοστες.
Σταθμάρχης: Πήρε τηλέφωνο το Λιτόχωρο και μου είπε να σας δώσω γραμμή της καθόδου ελεύθερη για να στείλετε το τρένο.
Σταθμάρχης: Έτσι, από μόνος του πήρε τέτοια πρωτοβουλία;
Σταθμάρχης: Δε νομίζω, είπε θα επικοινωνήσει με τον προϊστάμενο.
Σταθμάρχης: Ποιον προϊστάμενο;
Σταθμάρχης: Έτσι, είχε πει ο Μ…
Σταθμάρχης: Γιατί ο προϊστάμενος από το σπίτι του κάνει κυκλοφορία;
Το χάος που κυριαρχεί στη διαχείριση των γραμμών είναι απερίγραπτο. Το παραδέχονται και οι ίδιοι οι υπάλληλοι. Τα τρένα ταξιδεύουν αλλά ο κλειδούχος έχει σχολάσει. Έτσι, σκέφτονται να φέρουν κάποιον, απ’ το σπίτι του.
Σταθμάρχης: Θα τον πάρει τηλέφωνο, σκέψου ότι αυτός μένει στην Κατερίνη.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ποιον θα πάρει τηλέφωνο, Κατερίνη;
Σταθμάρχης: Τον κλειδούχο.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Α, γιατί ο μικρός μου είπε σε κανένα μισάωρο το πολύ θα είναι εδώ ο κλειδούχος, άμα πούμε.
Σταθμάρχης: Ναι, ωραία, εντάξει, μακάρι να είναι.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Μμ, καλά.
Σταθμάρχης: Μακάρι να είναι.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Το χάος.
Σταθμάρχης: Το χάος.
Είναι αδιανόητο το πώς, ενώ ο σιδηρόδρομος βρίσκεται σε λειτουργία και τα τρένα είναι στις γραμμές, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός, κανένας προγραμματισμός εξ αρχής, αλλά βρίσκονται λύσεις στο «πόδι», με τα προβλήματα στην κυκλοφορία να είναι αδιάκοπα.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Με το 2596 σου έρχονται οι μηχανοδηγοί.
Σταθμάρχης: Με το 2596;
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Έτσι μου είπε. Θα τρελαθώ τελείως.
Σταθμάρχης: Είναι καλά; Αφού έχει μπροστά το 60.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Έλα ντε τώρα. Πες μου εσύ. Πες μου εσύ.
Σταθμάρχης: Δε γίνεται. Θα μπλοκάρουμε εδώ πέρα. Θα μας γράψουν οι εφημερίδες. Στο λέω. Να ψάξουν να βρουν μηχανοδηγό.
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Εγώ είπα στο Λιτόχωρο αν είναι, να διώξεις ανάποδα το… να βρει κλειδούχο. Να διώξεις ανάποδα το 60.
Σταθμάρχης: Στον σταθμάρχη του Λιτοχώρου; Το παιδάκι που ήρθε χθες;
Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Να πάρει την επιθεώρησή του του είπα.
Και σαν να μην έφταναν αυτά, πρέπει να βρεθεί και τρόπος να μεταφερθούν οι επιβάτες του προαστιακού που εγκλωβίστηκαν στη Ζάχαρη όταν άγνωστοι έκοψαν τα καλώδια.
Σταθμάρχης: Αυτοί οι επιβάτες, τι θα απογίνουν εκεί;
Σταθμάρχης: Με λεωφορεία. Έχει δέκα λεωφορεία τώρα εδώ.
Σταθμάρχης: Α, ήρθαν λεωφορεία;
Σταθμάρχης: Ναι, ήρθαν λεωφορεία.
Σταθμάρχης: Α, με ρωτάει κόσμος εδώ και δεν ξέρω.
Σταθμάρχης: 10 λεωφορεία έχει. 470 άτομα.
Σταθμάρχης: Πόσα;
Σταθμάρχης: 470 άτομα.
Σταθμάρχης: Ω, ω, ω, ω
Σταθμάρχης: 10 λεωφορεία.
Σταθμάρχης: Γέμισε λεωφορεία.
Σταθμάρχης: Γέμισε λεωφορεία εκεί έξω. Πανηγύρι.
Σε άλλη συνομιλία αναφέρονται στο «Βέλος» με τον εξής χαρακτηριστικό διάλογο:
Σταθμάρχης: Το «Βέλος» θα το διώξω ανάποδα εγώ από τον Βόλο εγώ. Να ξέρεις.
Σταθμάρχης: Άιντε πάλι. Καινούργιο κι αυτό.
Σταθμάρχης: Ε, ναι, αφού είναι κομμένη η γραμμή πάλι.
Σταθμάρχης: Πού είναι το «Βέλος» τώρα; 19… θα φτάσει. Ε, ρε …. Τι με έκανες τώρα.
Σταθμάρχης: Έχει θέμα η άνοδος. Τι σου έκανα ρε; Χάλασε το 2596, εγώ σου φταίω;
Σταθμάρχης: Τώρα πρέπει να το παλινδρομήσω αυτό.
Σταθμάρχης: Ποιο;
Σταθμάρχης: Το… κενό υλικού.
Σταθμάρχης: Ε, παλινδρόμησέ το, τι να κάνεις.
Σταθμάρχης: Πού να στείλω τώρα. Πρέπει… και πού να πάει; Θα ‘ρθει να μείνει και το άλλο εδώ;
Σταθμάρχης: Ποιο;
Σταθμάρχης: Πρέπει να το στείλω όλο μονή καθόδου μέχρι το Λιτόχωρο τώρα.
Σταθμάρχης: Στείλ’ το. Ναι. Τι θα πάθει; Έρχεται τίποτα από εκεί;
Σταθμάρχης: Πού να ξέρω; Πού να ξέρω; Και με ποιο… Έ, ρε Γιώργο. Ξέρω εγώ τι έρχεται τώρα από εκεί; Ξέρεις με ποιον δουλεύεις από εκεί;
Σταθμάρχης: (γέλια) Ποιος είναι; Λέγε, έρχεται κανά τρένο από εκεί, δεν έρχεται.
Σταθμάρχης: Καλά, θα δω, θα δω… θα δω τι θα κάνω.
Και αυτά, είναι μόνο, ένα μικρό δείγμα των όσων διαδραματίζονταν στις γραμμές του σιδηρόδρομου εκείνη την μοιραία ημέρα πριν από την τραγωδία στα Τέμπη. Είναι όμως, χαρακτηριστικά, του πόσο τυχαία και χωρίς κανένα σύγχρονο μέσο, γινόταν, έως τότε, η κυκλοφορία.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.