Τελευταίες Ειδήσεις

Nέα ερωτήματα από νέο βίντεο από το έγκλημα στα Τέμπη


Nέο βίντεο από τη στιγμή της πολύνεκρης σιδηροδρομικής σύγκρουσης στα Τέμπη έρχεται στο φως της δημοσιότητας και αμφισβητεί τον ισχυρισμό των αρχικώς ορισθέντων από την πολιτεία πραγματογνωμόνων.

Η ώρα είναι 23:21, όταν η επιβατική αμαξοστοιχία συγκρούεται με την εμπορική. Σε κλάσματα δευτερολέπτου καταγράφεται μία δεύτερη έκρηξη και ακολουθεί και τρίτη, σχηματίζοντας ένα «πύρινο νέφος».

Στην έκθεση πραγματογνώμονα που δημοσιεύει το OPEN αναφέρεται επίσης πως «επειδή τα τρένα συνέχισαν να κινούνται πλέον σχεδόν παράλληλα λόγω εκτροχιασμού μέρους της επιβατικής, τμήματα αυτής ήλθαν σε επαφή με το κέντρο ουσιαστικά της πυρόσφαιρας και ανεφλέγησαν και κατέληξαν καιόμενα στα πρανή».

Τέμπη: Αποκάλυψη για χαμένο βαγόνι στο εμπορικό τρένο! 

Μια σημαντική αποκάλυψη που αφορά το δυστύχημα στα Τέμπη. Δύο από τους συγγενείς, οι κύριοι Κωνσταντινίδης και Ηλιόπουλος, επισκέφθηκαν τον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας και κατέθεσαν συμπληρωματική τεχνική έκθεση του πραγματογνώμονα Βασίλη Κοκοτσάκη. Σε αυτή την έκθεση υπάρχει ένα στοιχείο που εάν όντως επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για στοιχείο – βόμβα. Όσο και αν φαίνεται απίστευτο υπάρχουν ενδείξεις για χαμένο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας!

Όπως ανέφερε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star,  στη συμπληρωματική τεχνική έκθεση του κ. Κοκοτσάκη,  που παραδόθηκε σήμερα στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας,  επισημαίνεται ότι η εμπορική αμαξοστοιχία είχε 14 και όχι 13 βαγόνια  όπως  δηλώθηκε επίσημα .Υπάρχει δηλαδή ένα παραπάνω βαγόνι στην αρίθμηση!

Πού βρισκόταν αυτό το βαγόνι;

Το βαγόνι  βρισκόταν αμέσως μετά τις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες  που μετέφεραν λαμαρίνες και ήταν κοντέινερ, δηλαδή ήταν κλειστού τύπου.

Γιατί μέχρι τώρα δεν το έβρισκαν, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, η απάντηση είναι  γιατί έχει διαλυθεί από την έκρηξη και τη φωτιά! Η εξέλιξη αυτή γεννά νέα ερωτήματα, όπως επισήμανε η Τ. Παπανικολάου. Αν όντως υπάρχει και άλλο βαγόνι που αγνοείται γιατί δεν δηλώθηκε; Ποιο ήταν το φορτίο  αυτού του βαγονιού;

Οι αναλύσεις για τη χημική ουσία

Το στοιχείο αυτό θα πρέπει  να ελεγχθεί διεξοδικά, όπως πρέπει να ελεγχθεί και το ξυλόλιο. Υπάρχει μία σημαντική λεπτομέρεια για αυτή την ουσία. Σύμφωνα με τις αναλύσεις του Γενικού Χημείου του Κράτους βρέθηκε σε καθαρότητα 95%.  Τι σημαίνει αυτό; Ότι υπάρχει ατόφιο σε κάποιο χώρο. Το ξυλόλιο – όπως δείχνουν τα στοιχεία μέχρι στιγμής-  είναι ύποπτο για την μεγάλη πυρκαγιά που προκλήθηκε και όχι το έλαιο σιλικόνης. Ο κ.Κωνσταντινίδης και ο κ.Ηλιόπουλος κατέθεσαν και υπόμνημα στον Εφέτη Ανακριτή και ζητούν να ασκηθεί συμπληρωματική δίωξη για ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο ενώ αναφέρουν ότι η χώρα μας ήταν υποχρεωμένη να έχει Εθνικούς Κανόνες Ασφαλείας τουλάχιστον από το 2019 αλλά δεν υπήρχαν.

Τέμπη –  Τα 7 σημεία όπου εντοπίστηκε ξυλόλιο

Ο μεγαλύτερος γρίφος για τους αναλυτές που προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τα στοιχεία από το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών είναι μέχρι σήμερα η ανάφλεξη που έχει καταγραφεί σε βίντεο μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

Το σημείο όπου εντοπίζεται ότι ξεκινάει η φωτιά είναι μεταξύ της πρώτης θέσης και του κυλικείου και μετά στο βαγόνι 2, όπου οι φλόγες καίνε για περίπου 20 με 25 λεπτά.

Με δεδομένο ότι μόλις πέρσι τον Σεπτέμβριο συστάθηκε η Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, η σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη αρχικά ερευνήθηκε ως τροχαίο, με αποτέλεσμα να μη γίνουν οι απαραίτητες μετρήσεις και αναλύσεις ουσιών από τον τόπο του συμβάντος αμέσως μετά τη σύγκρουση.

Είχε ήδη περάσει ένας μήνας όταν οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων μαζί με τη Χημική Υπηρεσία Λάρισας πήραν δείγματα από τον τόπο της τραγωδίας στα οποία το Γενικό Χημείο του Κράτους στην έκθεσή του, που έχει συμπεριληφθεί στη δικογραφία, αποκάλυπτε ότι είχε εντοπιστεί η ουσία ξυλόλιο.

Η ουσία αυτή χρησιμοποιείται στη χημική βιομηχανία, αλλά και στη νόθευση καυσίμων, και οι πραγματογνώμονες των οικογενειών επιμένουν να διερευνηθεί από τη Δικαιοσύνη το ενδεχόμενο το εμπορικό τρένο να μετέφερε διαλύτες, καθώς το λαθρεμπόριό τους είναι ευρέως διαδεδομένο.

Επτά μήνες μετά

Με καθυστέρηση επτά μηνών από την πρώτη αυτοψία της 29ης Μαρτίου, στις 25 Οκτωβρίου 2023, οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών, που επέμεναν για την έρευνα αυτή, μαζί με τους ειδικούς της Χημικής Υπηρεσίας Λάρισας επέστρεψαν στον τόπο του δυστυχήματος για νέο δειγματοληπτικό έλεγχο.

Τη δεύτερη φορά η έρευνα έγινε στο σημείο του δυστυχήματος με σκαπτικό μηχάνημα που αφαίρεσε το τσιμέντο με το οποίο καλύφθηκε η περιοχή μετά τη σύγκρουση. Λήφθηκαν όμως δείγματα και από τα ίδια επτά σημεία όπου είχε ανιχνευτεί ξυλόλιο, το οποίο δεν εντοπίστηκε ξανά. Αυτό αποδεικνύει, σύμφωνα με τους τεχνικούς συμβούλους, ότι δεν πρόκειται για μόνιμο φαινόμενο, όπως ρύπανση του περιβάλλοντος, για την οποία είχε γίνει λόγος, γιατί σε αυτήν την περίπτωση θα έπρεπε πάντα να ανιχνεύεται ξυλόλιο στην περιοχή. Αντίθετα, φαίνεται ότι η ύποπτη ουσία βρισκόταν εκεί μόνο μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Η δεύτερη αυτή έρευνα είχε επεκταθεί και στα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών που φυλάσσονται στην περιοχή Κουλούρι, όπου είχε εντοπιστεί με καθυστέρηση και βιολογικό υλικό επιβατών. Λόγω του μεγάλου διαστήματος που μεσολάβησε, ωστόσο, δεν στάθηκε δυνατό να ταυτοποιηθούν τα ευρήματα με τη μέθοδο του DNA.

Σβήστηκαν τα βίντεο

Η μοναδική ελπίδα να προκύψουν χρήσιμες πληροφορίες για το φορτίο του εμπορικού τρένου, πάντως, ήταν να γίνει ανάλυση σε ειδικά εργαστήρια των βίντεο από τους σταθμούς όπου πέρασε η αμαξοστοιχία πριν συγκρουστεί με το Intercity στην κοιλάδα των Τεμπών και να φανεί αν εκτός των υλικών που είχαν δηλωθεί μετέφερε κάποιο επιπλέον ύποπτο φορτίο.

Ωστόσο, καμία εικόνα του εμπορικού τρένου από την ώρα που αναχώρησε από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης δεν έχουν στη διάθεσή τους οι Αρχές, σε αντίθεση με την επιβατική αμαξοστοιχία που είναι καταγεγραμμένη σε εικόνα μέχρι και τον σταθμό της Λάρισας και τα βίντεο αυτά είναι μέρος της δικογραφίας. Τα βίντεο των σταθμών, σύμφωνα με τον κανονισμό, διαγράφονται ύστερα από 15 ημέρες και -άγνωστο γιατί- δεν ζητήθηκε να «σωθούν» ύστερα από ένα τέτοιο δυστύχημα.

Ο ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση ζήτησε να γίνει ειδική επεξεργασία, ώστε να ανακτηθούν, αν είναι εφικτό, τα επίμαχα βίντεο, ωστόσο η επεξεργασία ολοκληρώθηκε χωρίς οι ειδικοί να καταφέρουν να επαναφέρουν τα πλάνα.

Η πλευρά των οικογενειών των θυμάτων επιμένει να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα στη διερεύνηση των αιτιών της τεράστιας ανάφλεξης και της φωτιάς, αφού διαπιστωμένα, σύμφωνα με τα ιατροδικαστικά ευρήματα, ήταν η αιτία θανάτου για τουλάχιστον έναν από τους επιβάτες, καθώς κάποιοι είχαν τραυματιστεί από τη σύγκρουση και δεν μπορούσαν να εγκαταλείψουν έγκαιρα το τρένο.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ-ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του Eleftherostypos.gr, από τα δείγματα που ελήφθησαν στις 29 Μαρτίου ανιχνεύτηκε ξυλόλιο σε επτά σημεία.

» Τα τέσσερα (τα οποία βλέπετε στη φωτογραφία με μοβ χρώμα) βρίσκονταν πάνω στις λαμαρίνες των ηλεκτρομηχανών και συγκεκριμένα τα δύο σημεία ήταν στην πρώτη μηχανή του εμπορικού τρένου, το τρίτο στη δεύτερη μηχανή του εμπορικού τρένου και το τέταρτο στη μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

» Τα υπόλοιπα τρία σημεία εντοπισμού ξυλολίου (που βλέπετε στη φωτογραφία με πράσινο χρώμα) καταγράφηκαν στο χώμα γύρω από τις ηλεκτρομηχανές.

» Ο χώρος όπου ελήφθησαν τα δείγματα ήταν κοντά στον τσιμεντένιο τοίχο που υπήρχε στο σημείο και το μπάζωμα είχε γίνει από την άλλη πλευρά, γι’ αυτό και οι αναλυτές κατάφεραν να εντοπίσουν τη συγκεκριμένη ουσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.