Εκπαιδεύοντας το Μέλλον στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τρικάλων:
Ο Καθηγητής
Οικονομίας και Νέων Τεχνολογιών Μάριος Παπαευσταθίου μετά από πρόσκληση της
Διακεκριμένης Διευθύντριας Άννας
Μαγκιώζη πραγματοποίησε μια επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο Ριζαρίου Τρικάλων, το
οποίο ξεχωρίζει για την πρωτοποριακή του προσέγγιση στη ρομποτική και την
καινοτομία στο πλαίσιο της εκπαίδευσης των παιδιών. Μέσω της υιοθέτησης
προηγμένων τεχνολογιών και προγραμμάτων, το νηπιαγωγείο διευκολύνει την
εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα ρομποτικής και καινοτομίας.
Η επίσκεψή του Καθηγητή αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για
τους μικρούς μαθητές να εξερευνήσουν τον κόσμο της επιστήμης και της
τεχνολογίας από πρώτο χέρι .Ο Κύριος Μάριος Παπαευσταθίου παρουσίασε μια
διαδραστική ομιλία προσαρμοσμένη στη νηπιαγωγική ηλικία, εισάγοντας τα παιδιά
σε έννοιες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και οι νέες τεχνολογίες μέσα από παιγνίδια
και δραστηριότητες. Οι μικροί επιστήμονες είχαν την ευκαιρία να ερευνήσουν
διάφορα εργαλεία και πρωτότυπα που χρησιμοποιούνται στην τεχνητή νοημοσύνη,
καθώς επίσης και να παίξουν ρόλοι μέσα σε προσομοιώσεις πραγματικών
καταστάσεων.
Με μεγάλο ενθουσιασμό και περιέργεια, τα παιδιά έθεσαν
ερωτήσεις στον Kύριο Παπαευσταθίου, σχετικά
με τη λειτουργία της τεχνητής νοημοσύνης και τη χρήση νέων τεχνολογιών στην
καθημερινή ζωή, είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις ιδέες τους και να
εκφράσουν τις απόψεις τους σχετικά με τα θέματα που συζητήθηκαν και ο Καθηγητής
Οικονομίας και Νέων Τεχνολογιών προσέφερε κατανοητές απαντήσεις και ενθάρρυνε
την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των παιδιών, προάγοντας έτσι την ανάπτυξη της
κριτικής σκέψης και της ικανότητας να εκφράζουν τις ιδέες τους. Ο διάλογος που
ακολούθησε με τα παιδιά ήταν ενδιαφέρον και εκπαιδευτικός, καθώς βασίστηκε στην
αλληλεπίδραση και την ενεργό συμμετοχή τους.
Ο
Κύριος Μάριος Παπαευσταθίου παρουσίασε στους εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου τη χρήση
νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών
εφαρμογών για τα παιδιά. Αυτές περιλάμβαναν εκπαιδευτικά παιχνίδια που προωθούν
τη λογική σκέψη και τον προγραμματισμό. Με έμφαση στο πρόγραμμα STEM, εισήγαγε
δραστηριότητες που προωθούν την εξέλιξη της επιστημονικής και μηχανικής σκέψης
των παιδιών. Αυτό περιλάμβανε πειράματα με φυσικές επιστήμες και μαθηματικά παιχνίδια
που ενισχύουν τον αριθμητικό και γεωμετρικό τους λογισμό.
Στην Διάλεξη που ακολούθησε, Ο Κύριος Παπαευσταθίου ανέφερε
ότι η ρομποτική στο νηπιαγωγείο είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση που
χρησιμοποιεί ρομπότ και προγραμματιζόμενα παιχνίδια για να εισάγει τα παιδιά σε
βασικές έννοιες της τεχνολογίας και της προγραμματισμένης λογικής. Αυτή η
προσέγγιση βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες όπως ο συντονισμός, η
προσαρμοστικότητα, η ανάπτυξη προβληματισμού και η συνεργατική εργασία.Τόνισε
ότι ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία και την αυτοπεποίθηση των
παιδιών, ενώ τους παρέχει τη δυνατότητα να ανακαλύπτουν τις δυνατότητες της
τεχνολογίας μέσα από διασκεδαστικές και διαδραστικές δραστηριότητες. Επιπλέον,
βοηθάει στην ετοιμότητα των παιδιών για την τεχνολογική εποχή που ζούμε,
προετοιμάζοντάς τα για τις μελλοντικές εκπαιδευτικές και επαγγελματικές τους
προκλήσεις.
Παράλληλα στο νηπιαγωγείο, η ρομποτική συνήθως είναι
σχεδιασμένη με τρόπο που να είναι κατανοητή και προσιτή στα παιδιά μικρής ηλικίας.
Χρησιμοποιούνται παιχνίδια με ρομπότ που μπορούν να προγραμματιστούν με απλές
εντολές, ώστε τα παιδιά να μπορούν να τα κατανοήσουν και να τα χειριστούν με
ευκολία. Τα παιδιά μαθαίνουν να δημιουργούν ακολουθίες ενεργειών για τα ρομπότ,
να αναγνωρίζουν προβλήματα και να αναζητούν λύσεις, καθώς και να εργάζονται σε
ομάδες για να επιλύσουν προβλήματα.
O Κύριος Παπαευσταθίου
εξήγησε τα μυστικά του φετινού διαγωνισμού και προετοίμασε τους μικρούς
μαθητές- εξερευνητές για το θέμα του φετινού Περιφερειακού διαγωνισμού STEM
που θα πραγματοποιηθεί στην Πόλη των Τρικάλων,με θέμα την Μεσόγειο, όπου το
νηπιαγωγείο έχει δηλώσει συμμετοχή με στόχο μία ακόμη πρωτιά, αφού η Προϊσταμένη
του Νηπιαγωγείου η Κ. Μαγκιώση Άννα, διαθέτει μεγάλη
εμπειρία σε διαγωνισμούς, στη διαχείριση ως συντονίστρια και είναι υπεύθυνη
προώθησης ευρωπαϊκών έργων.
Η επιλογή της Μεσογείου ως θέμα για το φετινό διαγωνισμό
STEM ρομποτικής προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών για την εξερεύνηση του
περιβάλλοντος, των προκλήσεων και των ευκαιριών που προσφέρει η περιοχή της
Μεσογείου.
Με αυτό το θέμα, οι συμμετέχοντες μπορούν να εξερευνήσουν τα
οικοσυστήματα, τη βιοποικιλότητα, τη γεωλογία, τον πολιτισμό και πολλά άλλα
στοιχεία που καθιστούν τη Μεσόγειο έναν μοναδικό τόπο. Όπως τόνισε, Οι εργασίες
μπορούν να επικεντρωθούν σε θέματα όπως η διατήρηση του περιβάλλοντος, η
αειφορία, η πρόληψη φυσικών καταστροφών, η βελτίωση της επικοινωνίας ή ακόμα
και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για την εξερεύνηση του βυθού της θάλασσας.
Μέσα από αυτόν τον διαγωνισμό, οι μαθητές θα έχουν την
ευκαιρία να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους στην τεχνολογία και την επιστήμη,
καθώς και να ενισχύσουν το ενδιαφέρον τους για την προστασία και την εξερεύνηση
του φυσικού περιβάλλοντος. Επιπλέον, η συνεργασία μεταξύ των μαθητών και η
δημιουργική ανταλλαγή ιδεών θα ενισχύσει την ομαδικότητα και τις δεξιότητες
τους στον τομέα της επιστήμης και της τεχνολογίας.
Η
επίσκεψη του Γνωστού Καθηγητή Οικονομίας & Νέων Τεχνολογιών Μάριου Παπαευσταθίου
,όπου έχει δώσει συνεντεύξεις σε Τηλεοπτικούς Σταθμούς και Ραδιόφωνα
Πανελλαδικής Εμβέλειας αλλά και στο εξωτερικό στην Αμερική,Στην Γερμανία,στην Αυστρία και την Κύπρο, αποτελεί
ένα βήμα προς την ενίσχυση της εκπαιδευτικής ποιότητας και την προετοιμασία των
παιδιών για την τεχνολογική εποχή και την ψηφιακή εξέλιξη που έρχεται. Με την
υποστήριξη τέτοιων πρωτοβουλιών, το νηπιαγωγείο "Ριζαριού Τρικάλων"
δείχνει πρωτοποριακό και καινοτόμο πνεύμα και δέσμευση στην προσφορά μιας
ποιοτικής εκπαίδευση.
H δράση
του Kαθηγητή
Μάριου Παπαευσταθίου στην ιστοσελίδα του σχολείου:
https://blogs.sch.gr/niprizartri/2023/10/21/techniti-noimosyni-sto-nipiagogeio/
Η επίσκεψη του Μάριου Παπαευσταθίου αποτέλεσε μια αξέχαστη
εμπειρία για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας, εμπνέοντας τους νεαρούς μαθητές να
εξερευνήσουν περισσότερο τον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας. Η
συνεισφορά του Καθηγητή στην εκπαιδευτική διαδικασία ήταν ανεκτίμητη και
ελπίζουμε σε μελλοντικές επισκέψεις παρόμοιου είδους για τη συνέχιση της
εκπαιδευτικής μας πορείας προς την κατεύθυνση της επιστήμης, της τεχνολογίας
και της καινοτομίας, ήταν τα λόγια της Διευθύντριας του Νηπιαγωγείου και στην
συνέχεια ανάφερε ότι το Νηπιαγωγείο Ριζαριού είναι ένα
σχολείο που προσφέρει ποιότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία και εξελίσσεται
συνεχώς, εντάσσοντας κάθε είδους καινοτομία στο πρόγραμμα του.Ήδη από το 2018
έχουν ενσωματωθεί η νέα τεχνολογία ,τα STEAM ,η ρομποτική και η διδασκαλία
αγγλικών στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου κι εφαρμόζονται με εξαιρετικά
αποτελέσματα. Μέρος της φιλοσοφίας μας και προτεραιότητά μας είναι να
βελτιώσουμε το έργο μας, με την υιοθέτηση νέων μεθόδων διδασκαλίας και τη
συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού μας, προς όφελος του συνόλου της σχολικής
μονάδας. Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός σχολείου το οποίο θα είναι
καινοτόμο και θα παρέχει πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου εκπαίδευση για όλους
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.