4η Ελληνογαλλική Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή εβδομάδα [ 5-9 Φεβρουαρίου 2024]
4ème semaine franco-hellénique olympique et paralympique [5-9 février 2024]
Η αντίστροφη μέτρηση
ξεκίνησε: σε 6 μήνες περίπου, το Παρίσι υποδέχεται τους Ολυμπιακούς Αγώνες
και για πρώτη φορά στην ιστορίας του και τους Παραολυμπιακούς Αγώνες.
Τον Ιούλιο 2024, αθλητές απ’
όλο τον κόσμο, σε αριθμητική ισότητα των φύλλων για πρώτη φορά στην ιστορία των
αγώνων, δίνουν ραντεβού στο Παρίσι για να διεκδικήσουν εξαιρετικές επιδόσεις.
Για 4η
συνεχόμενη χρονιά, από τις 5 έως τις 9 Φεβρουαρίου 2024:
-
το Τμήμα
Εκπαιδευτικής Συνεργασίας του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος,
-
η Ελληνική
Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή Επιτροπή,
-
η Εθνική και Γαλλική
Ολυμπιακή Ακαδημία
διοργάνωσαν την 4η
Ελληνογαλλική Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή εβδομάδα, προσκαλώντας όλους τους μαθητές
της χώρας μας καθώς και τους μαθητές της Ακαδημίας των Παρισίων να μοιραστούν
ένα κοινό πάθος, τον αθλητισμό και τις αξίες του μέσα από συζητήσεις με κορυφαίους
αθλητές.
Μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης
του Δήμου Μετεώρων από:
-
το Δημοτικό
Σχολείο Χρυσομηλιάς
-
το 1ο
Δημοτικό Σχολείο Καλαμπάκας
-
το 3ο
Δημοτικό Σχολείο Καλαμπάκας και
-
το 5ο
Δημοτικό Σχολείο Καλαμπάκας
ανταποκρίθηκαν στην
πρόσκληση, αξιοποιώντας την ευκαιρία που τους δόθηκε να συμμετάσχουν σε μία διαδικτυακή
σκυταλοδρομία συναντήσεων με κορυφαίους Γάλλους και Έλληνες ολυμπιονίκες και
παραολυμπιονίκες αθλητές, όλοι τους εξέχουσες προσωπικότητες, πρότυπα, πηγή
έμπνευσης και ενθάρρυνσης για κάθε νέο.
Οι αθλητές μοιράστηκαν μαζί
τους μοναδικές προσωπικές εμπειρίες, απάντησαν σε ερωτήσεις,
ενώ οι μαθητές ανακάλυψαν
τις αξίες και τα ιδεώδη του Ολυμπισμού, με ιδιαίτερη έμφαση το θέμα
της ένταξης, της αποδοχής
της διαφορετικότητας και της εξάλειψης των
διαφορών.
Κατά τη διάρκεια των
συναντήσεων που διεξήχθησαν με ταυτόχρονη μετάφραση στα ελληνικά και
στα γαλλικά [επίσημη
γλώσσα των Ολυμπιακών Αγώνων], οι μαθητές είχαν
αρχικά την ευκαιρία
να δουν βίντεο με πρώτες
εικόνες από τον σχεδιασμό της τελετής έναρξης στην πόλη του φωτός,
το Παρίσι, αλλά και να
ανακαλύψουν τα τέσσερα αθλήματα στον παλμό της νεολαίας που θα συμμετέχουν για
πρώτη φορά στους αγώνες του Παρισιού [breakdancing, surfing, skateboard
και αναρρίχηση].
Γνώρισαν επίσης τους
Φρύγες [φρυγικούς σκούφους που αποτελούν εθνικό σύμβολο ελευθερίας
και δημοκρατίας], τις
μασκότ των Ολυμπιακών Αγώνων 2024.
Έγινε τέλος αναφορά στην ιδιαίτερη
και πρωτοπόρα μεταφορά της Ολυμπιακής Φλόγας από την Ελλάδα διά θαλάσσης έως το
λιμάνι της Μασσαλίας, αφού πρώτα περάσει σύμφωνα με την διαδρομή και από την πόλη
του Δήμου Μετεώρων την Καλαμπάκα, στις 21 Απριλίου 2024.
Οι μαθητές αφού
προετοιμάστηκαν με κατάλληλες δραστηριότητες [δημιουργία ημερολογίου 2024
με ολυμπιακά σύμβολα,
ολυμπιακός ύμνος, χορός των αγώνων Παρίσι 2024 - La Danse des Jeux Paris
2024….], είχαν τη χαρά να βιώσουν αυτή την μοναδική και εποικοδομητική εμπειρία
συναντώντας, σύμφωνα με το πρόγραμμα που απεστάλη, μαζί με άλλους 19000 μαθητές
από όλη την Ελλάδα και
την Ακαδημία των Παρισίων,
κορυφαίους αθλητές όπως:
- την Ελληνίδα
πρωταθλήτρια στην Κολύμβηση, Nery MANTEY-NIANGKOUARA
- τον Έλληνα ολυμπιονίκη
στη Υδατοσφαίριση, Γιάννη ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ
- την Γαλλίδα πρωταθλήτρια
στην Παραολυμπιακή ιππασία, Chiara ZENATI
- την Γαλλίδα
παραολυμπιονίκη στην Eπιτραπέζια Αντισφαίριση,
Alexandra SAINT-PIERRE
- τον Έλληνα
παραολυμπιονίκη στην Kολύμβηση, Γιάννη
ΚΩΣΤΑΚΗ
- την Ελληνίδα ολυμπιονίκη
στο Σκι Αντοχής, Μαρία ΝΤΑΝΟΥ
- την Γαλλίδα πρωταθλήτρια
στην Γυμναστική, Anne KUHM
- την Ελληνίδα ολυμπιονίκη
στο Τζούντο, Μαρία ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
Τα μηνύματα που μετέδωσαν
οι πρωταθλητές στους μαθητές πολλά και πολύτιμα, χαράσσοντας νέα ιδανικά που θα
παραμείνουν ανεξίτηλα στη μνήμη τους. Έπαινοι συμμετοχής θα απονεμηθούν στα παραπάνω
Σχολεία και στους μαθητές που συμμετείχαν για την άψογη συμπεριφορά και
συμμετοχή τους, οι οποίοι δέχτηκαν επίσης και τα ιδιαιτέρως θερμά συγχαρητήρια
από την διοργανώτρια επιτροπή.
Η επικουρική χρήση των
οπτικοακουστικών μέσων και των νέων τεχνολογιών στην επίτευξη των διδακτικών
στόχων μεγιστοποίησαν το ενδιαφέρον, τη συμμετοχή των μαθητών μέσα στη μαθητική
ομάδα και τη σχολική τάξη γενικότερα. Η θετική στάση που οι μαθητές υιοθέτησαν
απέναντι σε ένα σχολείο που διαφέρει αισθητά από τα συνηθισμένα, με την
ταυτόχρονη συνύπαρξη έστω και διαδικτυακά με μαθητές από όλη την Ελλάδα και την
Ακαδημία των Παρισίων, δημιούργησε στα ίδια
τα παιδιά και τους
δασκάλους τους υψηλούς στόχους και προσδοκίες όπως τα ολυμπιακά ιδέωδη και
το σύνθημα των Ολυμπιακών
και Παραολυμπιακών Αγώνων:
"Ciltius, altius, fortius" - "Plus vite, plus haut, plus fort"
- "Πιο γρήγορα, πιο ψηλά, πιο δυνατά"
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.