Σούπερ Μάρκετ: Μπαράζ αυξήσεων στα βασικά είδη
Ασταμάτητο είναι το ράλι στις τιμές βασικών προϊόντων και για έκτη φορά καταγράφονται μέσα σε λίγους μήνες αυξήσεις στις τιμές βασικών ειδών εκτροχιάζοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.
Από τον Σεπτέμβριο του 2021, που το καλάθι του νοικοκυριού για τα βασικά βδομαδιάτικα ψώνια κόστιζε 90€, έχει φτάσει τα 170€.
Σεπτέμβριος 2021: 90€
Ιανουάριος 2022: 109€ – Αύξηση 20%
Mάρτιος 2022: 133€ – Νέα αύξηση 21%
Ιούνιος 2022: 154€ – Νέα αύξηση 16%
Οκτώβριος 2022: 170€ – Νέα αύξηση 11%
Συνολική αύξηση: 80€ ή 89%
Ακόμα και πάνω από το διπλάσιο είναι οι τιμές σε πάρα πολλά είδη πρώτης ανάγκης, όπως:
Βούτυρο μαλακό:
-Ιανουάριος: 1,46€
-Οκτώβριος: 1.95€
Δημητριακά:
-Ιανουάριος: 1.79€
-Οκτώβριος : 2.30€
Ηλιέλαιο:
-Ιανουάριος: 2,19€
-Οκτώβριος: 3.75€
Υγρό απορρυπαντικό πιάτων:
-Ιανουάριος: 1,25€
-Οκτώβριος: 2.05€
Τα ίδια πράγματα που γέμιζαν μία σακούλα με 15 ευρώ τώρα κάνουν 35 ευρώ θα πουν οι καταναλωτές. Την κούρσα οδηγούν προϊόντα που έχουν επηρεαστεί από τις ελλείψεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.
Κατά μέσο όρο έχουν αυξηθεί κατά 35% τα αναψυκτικά, 30% τα τυριά, 21% τα βρεφικά, 20% τα απορρυπαντικά και 19% τα αρτοσκευάσματα.
Ακόμα και στα είδη που οι τιμές μοιάζουν να συγκρατούνται, αυτό γίνεται επειδή μειώνονται οι ποσότητες. Έτσι και πάλι, οι καταναλωτές βγαίνουν χαμένοι.
Ποια προϊόντα μείωσαν τις συσκευασίες τους
Σε κρυφές αυξήσεις προχώρησαν πολλές εταιρείες οι οποίες, την ώρα που τα νοικοκυριά αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες τόσο με τις τιμές στην ενέργεια όσο και στα ράφια των σουπερ μάρκετ, αποφάσισαν να μειώσουν τις συσκευασίες τους, προκειμένου να διατηρήσουν τις ίδιες τιμές, αλλά να μην έχουν «χασούρα».
Ο Γιάννης Πηλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σουπερ Μάρκετ Ελλάδα, μιλώντας στο Mega τόνισε ότι η πρακτική αυτή είναι νόμιμη, αλλά θα πρέπει να ερευνηθεί, αν οι αυξήσεις που επιβάλλουν είναι σύμφωνες με όσα έχει ψηφίσει το υπουργείο Ανάπτυξης.
«Πρέπει να πάμε στην τιμή της μονάδας. Πόση ήταν η τιμή της μονάδας στην αρχή και πόση μετά την αλλαγή της συσκευασίας. Εάν αυτή η διαφορά υπερβαίνει το ποσοστό κέρδους που είχε παλιότερα, τότε υπάρχει πρόβλημα, εάν δεν την υπερβαίνει δεν υπάρχει πρόβλημα» διευκρίνισε.
Σημειώνεται ότι ορισμένα από τα προϊόντα, στα οποία έχει παρατηρηθεί αυτή η πρακτική είναι τα εξής:
Μαργαρίνες
Πατατάκια
Σκόνες πλυντηρίου
Τυρί ημίσκληρο συσκευασμένο
Γκοφρέτες
Αφρόλουτρο
Κατεψυγμένα φασολάκια
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.